Vnitřní řád zdravotnického zařízení Zubní centrum Turnov provozovaného společností MG Dent s.r.o.

 

  1. Pokud má pacient zájem být ošetřován na pracovišti, je nejprve třeba vyplnit kontaktní formulář na internetových stránkách www.mgdent.cz v sekci OBJEDNÁNÍ. Vyplněním kontaktního formuláře se pacient dostává do pořadníku čekatelů na vyšetření a konzultaci léčebného plánu. 

  2. Recepční dle volné kapacity telefonicky kontaktuje pacienty ze seznamu čekatelů a podle vyplněného kontaktního formuláře s pacientem domluví datum a čas první návštěvy.

  3. Pacient nebo jeho zákonný zástupce obdrží ještě 3 dny před termínem návštěvy připomínající SMS zprávu, na kterou potvrzuje nebo ruší návštěvu odpovědí  ANO nebo NE. Pokud neodpoví, recepce se pokusí pacienta kontaktovat telefonicky, pokud nereaguje, termín zruší a objedná jiného pacienta.

  4. Pokud se pacient z jakéhokoliv důvodu nemůže dostavit na termín ošetření, co nejdříve informuje recepci telefonicky nebo SMS zprávou ( I O VÍKENDU/STÁTNÍM SVÁTKU). V rámci ohleduplnosti k ostatním se pacient omlouvá se co nejdříve, aby měla recepce dostatek času volný termín nabídnout jinému pacientovi. 
  5. Při první návštěvě se vyplní anamnestický dotazník, pacient je povinen vyplnit své osobní a anamnestické údaje PRAVDIVĚ. V anamnestickém  dotazníku nesmí pacient ve vlastním zájmu zamlčet žádné dotazované údaje týkající se zdravotního stavu, alergií, užívaných léků atd.. Některá onemocnění a užívané léky mohou způsobit komplikace při nebo po stomatologických zákrocích. V krajním případě může dojít i k ohrožení života. Nejčastěji se jedná o léky na ředění krve, osteoporózu, vysoký krevní tlak atd.. 

  6. Při změně osobních údajů je pacient povinen změnu nahlásit na recepci. Při změně zdravotního stavu je pacient povinen změnu nahlásit ošetřujícímu lékaři. Tyto změny pacient nahlásí při příští návštěvě.

  7. Před samotným vyšetřením je nutné vyplnit anamnestický dotazník a podepsat seznámení s vnitřním řádem zdravotnického zařízení a ochranou osobních údajů (GDPR). Následně se zhotoví rentgenové snímky v nezbytně nutném rozsahu, fotodokumentace výchozího stavu pacienta. Lékař poté provede komplexní vyšetření dutiny ústní a okolních struktur. Na základě zjištěných skutečností stanoví orientační plán léčby (případně varianty, pokud lze), orientační cenový plán léčby a seznámí s ním pacienta. KONZULTACE LÉČEBNÉHO PLÁNU JE NADSTANDARTNÍ A JE ZPOPLATNĚNA DLE CENÍKU.  

  8. Pacientovi je doporučeno podstupovat diagnostická vyšetření, která určí lékař, aby mohl provést kompletní vyšetření pacienta, které je pro kvalitní ošetření pacienta nezbytné. Sem patří též vyšetření rentgenovými snímky. Pokud pacient rentgenologické vyšetření indikované lékařem odmítne, může být odmítnuto poskytování další péče. Zdravotnické zařízení si také vyhrazuje právo na pořizování fotodokumentace za účelem doložení průběhu a výsledků léčby. 

  9. Léčebný plán a pořadí jednotlivých výkonů určuje lékař podle soudobých vědeckých poznatků (lege artis). Modifikovat postup na přání pacienta lze pouze tak, aby celková léčba byla úspěšná.

  10. Pacientovo právo na výběr ošetřujícího lékaře může být z provozních a kapacitních důvodů pracoviště omezeno. O tomto faktu je pacient informován, nicméně vzhledem ke specializacím jednotlivých lékařů není mnohdy možné poskytovat veškeré ošetření pouze od jednoho lékaře. Pacient má právo takovou péči v souladu se zákonem odmítnout a vybrat si svého ošetřujícího lékaře na jiném pracovišti, než je naše zařízení.

  11. Plán ošetření může být v průběhu léčby upraven dle nutnosti a uvážení ošetřujícího lékaře, dle komplikací i cena za ošetření. Pacient je zvláště o úhradě nehrazených výkonů vždy informován dopředu.

  12. Pro úspěch léčebného plánu a jeho dlouhodobou stabilitu je od pacientů vyžadováno, aby dodržovali ústní hygienu a chodili na domluvené termíny preventivních prohlídek 1x12 měsíců, pokud lékař neurčí jinak. V případě, že pacient nespolupracuje při plnění individuálního léčebného plánu, může být poskytování péče ukončeno dle z. 372/2011 § 48 odst. 2 d,e.

  13. Ošetření většinou začíná kontrolou a případně úpravou dentální hygieny, eventuelně řešením akutních stavů. Ošetření neakutních stavů započne, jakmile to úroveň dentální hygieny umožní a učiní další ošetření smysluplným a proveditelným. Dentální hygienistka pacienta o aktuálním stavu informuje na základě hodnocení hygienickými indexy.

  14. O potřebné četnosti návštěv dentální hygieny rozhoduje lékař.

  15. Pacient se zavazuje dbát o své ústní zdraví, bez řádné hygieny selhává každé ošetření a vznikají další komplikace. 

  16. Poskytovatel zdravotní péče si vyhrazuje právo odmítnout přijetí péči do péče na základě důvodů stanovených zákonem (zejména překročení únosného pracovního zatížení – kapacitní důvody) či ukončit péči o pacienta v souladu se zákonem viz bod 11. Ze nespolupráci je taktéž považováno opakované nedostavení se na dohodnuté ošetření bez řádné omluvy, nedodržování vnitřního řádu zdravotnického zařízení či omezování práva jiných pacientů.

  17. Pokud pacient něčemu nerozumí, požádá lékaře o opětovné vysvětlení.

  18. Pacient je povinen zrušit termín, když onemocněl některým z akutních infekčních onemocnění (kašel, rýma, opar, svrab, vši apod.). O tomto včas informuje recepci.

  19. Sjednaný termín ošetření se v nenadálých případech může změnit, posunout na později nebo být zrušen z důvodu nutnosti řádného dokončení předcházejícího ošetření, onemocnění  lékaře, technických poruch atd., o čemž recepce pacienta vždy neprodleně informuje.  Lékař také rozhoduje o tom, kdo má na ošetření přednost podle závažnosti zdravotního stavu pacienta, např. náhlý vážný úraz má přednost před odložitelným výkonem. 

  20. Ošetření probíhá většinou vleže a je to nezbytné pro některé používané přístroje (např. operační mikroskop).  Výjimkou jsou některé diagnózy jako například stavy po operaci páteře, toto lékař s pacientem vždy probere.

  21. Náročnější ošetření si pacient neplánuje před dovolenou, stejně jako zhotovení protetických prací, kde je třeba dodržovat kroky v daném časovém rozestupu.

  22. Po náročnějších ošetřeních je pacientům doporučeno si minimálně týden neplánovat cesty do zahraničí, aby bylo možné čelit případným pozdějším komplikacím.

  23. Nezletilý pacient musí mít k ošetření souhlas zákonného zástupce, pokud se nejedná o poskytování neodkladné péče.

  24. Za neodkladnou péči jsou považovány primárně se bolestivé stavy netišitelné léky, otoky, úrazy. Mezi neodkladné stavy se neřadí vypadlé výplně, uvolněné korunky, nesedící protézy atd., na takové a podobné zákroky je třeba se objednat.

  25. Pacient je povinen jednat s personálem kliniky slušně. Pokud bude vystupovat agresivně a vulgárně či jinak ohrožovat zaměstnance zdravotnického zařízení či jiného pacienta, bude mu poskytování péče dle z. 372/2011 ukončeno. V krajním případě budou přivolány  bezpečnostní složky státu.

  26. Pacient udržuje  pořádek, neznečišťuje  společné prostory čekárny ani toalet. 

  27. Dle platných zákonů České republiky je záruční doba stanovena pouze na stomatologické výrobky (korunky, můstky a snímatelné náhrady) dodávané ze zubních laboratoří a to v délce 24 měsíců. Na ošetření zubů (výplně, léčba kanálků apod.) záruka určena není.

  28. Pokud pacient není pojištěn, hradí výkony dle ceníku samoplátce s výjimkou situací v zákoně stanovených.

  29. Pokud pacient pojištěn je a má zájem o nehrazené zdravotní výkony, hradí tyto výkony dle ceníku. Ceník je pacientovi k dispozici na webových stránkách kliniky a vytištěný na recepci.

  30. Platba probíhá po výkonu v hotovosti nebo kartou, platba na fakturu pouze po předchozí domluvě s ošetřujícím lékařem, a to u částek nad 20 tisíc korun. Při prodlení platby je dlužníkovi účtován zákonný úrok z prodlení dle Nařízení vlády č. 351/2013 Sb. (repo sazba České národní banky platná pro první den kalendářního pololetí, ve kterém nastalo prodlení dlužníka, plus 8 procent).

 

Tento vnitřní řád je platný od 1.1.2025